3.3 Gewoontes om succesvol te zijn

4.1. Gewoontes om succesvol te zijn

1. Personal development

Leer bij van anderen die het al gedaan hebben, zoek niet alles zelf uit en durf te vragen.

Maar ga ook na hoe je het liefst leert. Luister je graag, leer je liever, of kijk je liever. Ik heb geprobeerd om in deze cursus jou zowel tekst, beeld als geluid mee te geven zodat je steeds kan kiezen wat jouw voorkeur geniet.

Ga dus na wat jouw leerstijl is en doe het op die manier. Iedereen leert op een andere manier.

2. Self-discipline

Wees georganiseerd. Doe niet alles last-minute. Want dan zorg je voor overwhelm. En ik wil nu net dat alles vanuit eenvoud gebeurt. Ik probeer steeds met jou een kalender te communiceren wat, wanneer plaatsvindt en tegen wanneer je iets gedaan moet hebben. Plan deze momenten in in je agenda. Wanneer ga je actief aan de slag met deze cursus.

Maak een plan, en houd je aan dit plan. Dit is ook een stuk mindset. Je zal zien dat je minder gestresseerd loopt als je jouw taken ingepland hebt. Je hoeft nl. niet meer na te denken over wat je nog zal doen.

Maak bijv. zondagavond je plan op voor de gehele week.

Plan & take action.

3. Move from neg > pos

Verander iets dat negatief is in iets positief. Denk niet steeds aan het slechtste scenario.: wat als … maar verander het naar iets positiever. We noemen dit ook vaak imposter syndrome.

Ga eens na. Wat is het beste dat je kan overkomen als je dat of dat doet. Je durft soms geen actie te ondernemen omdat je enkel aan de negatieve kant denkt.

Denk aan het volgende: “nothing is the end of the world, until it’s litteraly the end of the world”

Durf dus soms te doen, je weet nog niet wat het je zal brengen. Wat als dat positief is?

4. Personal brand

Hier gaan we zeker nog verder op ingaan maar je trekt klanten aan dankzij consistentie, content creatie, …

Als je jouw merk rondom jou bouwt dan kan je heel veel delen wat je doet, en dat zorgt ervoor dat alles wat je deelt ook relevant is voor jouw bedrijf. Jouw leven is namelijk content. Zorg dus ook dat als je iets deelt van je persoonlijk leven, dat het ook wel business gerelateerd is. Zo heb je eindeloos veel stories en ideeën. En hoe meer exiting content hoe meer mensen je zal aantrekken.

5. Impactful is powerful

Je moet iets doen (move the needle) om je bedrijf ook te laten bewegen. Beheer je tijd en ga na welke taken er echt toe doen om vooruitgang te boeken. Durf zaken die je niet vooruithelpen te schrappen.

Oké ik heb het in deze cursus over succes. Maar wat betekent succes en hoe kan je ervoor zorgen dat jij succesvol kan zijn?
Succes in de Van Daele = een goede afloop, uitkomst of afloop.
Of als je nog wat verder Googled: